Vertel overal een deel van het verhaal

Latest collection of data for analysis and insights.
Post Reply
Bappy10

Vertel overal een deel van het verhaal

Post by Bappy10 »

Voordelen van Hangouts in Nederland
Er zijn nog niet veel Hangouts in Nederland georganiseerd en dit biedt de volgende voordelen:

Je loopt voorop met het faciliteren van nieuwe digitale mogelijkheden;
Er is veel ruimte voor groei;
Je laat zien dat je bereid bent om als een van de eerste een diepere relatie met je publiek aan te gaan;
Je bereikt een groep kritische, geïnteresseerde en online savvy mensen, waar je van kunt leren en die je zullen helpen het aantal Google+-volgers te vergroten;
Tegen de tijd dat ook de goegemeente deelneemt aan Hangouts, heb je voldoende ervaring opgedaan om een perfecte Hangout neer te zetten.
Content voor Google+
Als het goed is, vertel je met je owned, paid en earned media een brand story aan je publiek. Als je dit nog niet doet, lees dan het artikel ‘Storytelling, video draagt je organisatieverhalen’.

Doe je dit wel, lees dan dit artikel ‘Storytelling-effect: waarom is ons brein verliefd op verhalen?’ Het is een latvia phone number list bevestiging dat je goed bezig bent. Vertel niet overal – lees op de verschillende social media – hetzelfde volledige verhaal, maar vertel overal een deel van het verhaal. Dat deel dat het beste bij de eigenschappen en het nut van dat sociale medium past.

Storytelling2

Hoe? Bijvoorbeeld zoals ik hieronder heb geïllustreerd. Ik heb me beperkt tot social media en andere (traditionele) media even buiten beschouwing gelaten.

Crossmediale storytelling
Op Twitter maak je kort en snel contact en kietel je tot het ondernemen van een actie. Twitter gebruik je dus om nieuwsgierigheid te wekken voor het verhaal. Facebook leent zich goed voor het delen van (statisch) beeld met tekst en hier kun je op een effectieve manier aandacht genereren voor een evenement of een actie. Facebook gebruik je dus idealiter om te vertellen over het ‘wat‘ en ‘wanneer‘ van het verhaal.
Post Reply